ORIGAMI MODUŁOWE 3D

Czerwiec w świetlicy mija nam barrrdzo pracowicie. Dziewczęta z klasy 2, 3 i 5 uczą się nowej techniki składania papieru – origami modułowego 3D. Jest to technika doskonaląca wiele umiejętności charakterologicznych, m.in.: dokładność, koncentrację uwagi, cierpliwość, wytrwałość, odpowiedzialność za podjętą decyzję. Na wykonanie najprostszego modelu żółwia potrzeba 40 modułów, na kurczaka około 50 modułów, a na arbuza 214 elementów. Najpierw składa się moduły z małej prostokątnej karteczki, potem skleja się według instrukcji. Bardzo dużo składania, pracochłonne sklejanie, ale efekt warty włożonego wysiłku. Marta G. z klasy 3 oraz Kinga Sz. Z klasy 2 wykonały po dwa modele origami 3D, Laura K., Amelka Sz. Z klasy 2, Michalinka Ż. z klasy 1, Oliwia M. z klasy 3 wykonały po jednym modelu.

BALONOWA KOSZYKÓWKA

We wtorek uczniowie nauczyli się grać w BALONOWĄ KOSZYKÓWKĘ NA SIEDZĄCO. Uczniowie siedzą w kręgu na krzesełkach. W środku kręgu stoi koszyk. Zabawa polega na odbijaniu balona bez użycia rąk (stopą, kolanem, głową) w taki sposób, aby umieścić go w koszu. Okazało się, że wcale nie jest to takie łatwe. W zabawie najwięcej punktów zdobył Nikolas z klasy 5, Kacper z klasy 6 oraz Natan z klasy 1. Gratulujemy😊😊😊

POLA NADZIEI

Kampania Pola Nadziei jest ogólnoświatową i ogólnopolską akcją zbierania funduszy na rzecz ludzi ciężko chorych objętych opieką hospicyjną, którą zapoczątkowała w 1997 roku organizacja Marie Curie Cancer Care. Symbolem akcji jest kwiat żonkila – międzynarodowy symbol nadziei dla ludzi ciężko i nieuleczalnie chorych. Kampania trwa od 9 marca do 25 maja 2025r.
W minionych dniach w świetlicy dziewczęta wykonywały piękne żonkile na tę akcję w naszej szkole.

MODELOWANIE BALONÓW

W minionym tygodniu uczniowie z klasy 3, 4 i 5 uczyli się modelować różne zabawki z balonów. Zdobyte umiejętności wykorzystają do wykonania balonowych zabawek dla przedszkolaków.

Zabawy nie tylko ruchowe

W ostatnim czasie uczniowie poznali nowe zabawy, nie tylko ruchowe: „Złap, zanim upadnie”, „Mini-młynek” czy też „Kto pierwszy”. Zabawy te doskonalą sprawność ruchową, refleks oraz logiczne myślenie.