MÓJ PIERWSZY TRIATHLON w Szkole Podstawowej w Liczu

W dniu 17.10.2025 w szkole odbył się event Mój Pierwszy Triathlon. Celem programu „Tri-Pop – Mój pierwszy triathlon” było zapoznanie dzieci i młodzieży z triathlonem. Program zrealizowany był dwutorowo:

1. W postaci wykładu z quizem na którym dzieci poznały specyfikę dyscypliny.
2. Poprzez zawody podczas których zawodnicy i zawodniczki ścigali się w formule:

25 metrów pływania na ergometrze pływackim
strefa zmian
300 metrów jazdy na rowerze na trenażerze rowerowym
strefa zmian
20 metrów biegania na sali

Do wyniku wyścigu liczył się czas poszczególnych konkurencji wraz ze strefą zmian a wszyscy zawodnicy i wszystkie zawodniczki otrzymali pamiątkowe dyplomy i medale. Najlepsza trójka dziewcząt i chłopców w poszczególnych kategoriach otrzymała puchary.

Wyniki rywalizacji klas IV i V:

Dziewczęta: 1. Oliwa Milbrodt, 2. Zuzanna Neumann, 3. Blanka Schneider

Chłopcy: 1. Dustin Osik, Franciszek Tumiłowicz, 3. Tymoteusz Bartczak

Wyniki rywalizacji klasy VI:

Dziewczęta: 1. Alicja Neumann, Klaudia Ziemińska, 3. Blanka Osial

Chłopcy: 1. Kacper Bernatowicz, Oskar Żmijewski, Nikolas Kamiński

Wyniki rywalizacji klas VII i VIII:

Dziewczęta: 1. Zofia Wasiniak, Julia Kwiatkowska, Lena Szal

Chłopcy: 1. Grzegorz Wesołowski, Kacper Wojtaś, Oliwier Żmijewski        

Organizatorem eventu był Polski Związek Triathlonu oraz Kwidzyńskie Towarzystwo Sportowe IRONMAN. Projekt Dofinansowano ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Świat pieniądza

„Świat Pieniądza” to projekt realizowany przez uczniów klasy 5 i 7, mający na celu promocję wiedzy na temat finansów, oszczędzania i wartości pieniądza.

W każdej z wymienionych klas przeprowadzono warsztaty, podczas których uczniowie nauczyli się planować budżet, a także poznali zasady gospodarowania pieniędzmi. Dowiedzieli się, czym różni się cena brutto od netto, czym są podatki oraz jak wpływają na wydatki.

Następnie, pracując w grupach, wcielili się w rolę zespołu organizacyjnego planującego klasową wycieczkę. Obliczyli koszty i przygotowali prototyp promujący plan wycieczki.

Wszyscy uczniowie, którzy realizują projekt otrzymali bezpłatny egzemplarz książki pt. „Świat Pieniądza”, w której znajdują się podstawowe informacje o finansach.

Projekt dofinansowano ze środków Funduszu Edukacji Finansowej, którego dysponentem jest Minister Finansów.

  

Wyjazd integracyjny klasy VI

W środę, 24 września, uczniowie klasy VI wzięli udział w wyjeździe integracyjnym połączonym z grą w paintball. Wspólna zabawa na świeżym powietrzu była pełna emocji, współpracy i dobrej rywalizacji. Uczniowie mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności taktyczne, a przede wszystkim świetnie się bawić w gronie kolegów i koleżanek.

Podium dla Blanki Schneider

W sobotę 5 października, w Pelplinie odbyły się zawody cyklu Grand Prix Polski w crossduathlonie. Crossduathlon to dyscyplina w której zawodnik biegnie, następnie jedzie na rowerze MTB i ponownie biegnie. Zawody rozgrywane są w trudnym terenie leśnym na trasach wymagający dużych umiejętności technicznych.
Blanka Schneider z klasy IV rywalizowała w kategorii wiekowej dzieci w wieku 9-10lat na dystansie 200m biegu, 1km jazdy na rowerze i 100m biegu i z czasem 6 minut 6 sekund zajęła bardzo dobre 3 miejsce. Gratulujemy i życzymy powodzenie w kolejnym starcie GP w crossduathlonie 25 października w Mietkowie pod Wrocławiem.

Makieta Osiedla Marzeń – Podsumowanie Wyjątkowego Projektu Edukacyjnego

W ciągu ostatnich dwóch tygodni uczniowie klasy 6 naszej szkoły podjęli się realizacji wyjątkowego projektu edukacyjnego „Makieta mojego osiedla marzeń” w ramach lekcji techniki. Celem przedsięwzięcia było zaprojektowanie i wykonanie przestrzennej makiety osiedla mieszkaniowego, która odpowiadałaby potrzebom dzieci, dorosłych i seniorów, jednocześnie uwzględniając zasady funkcjonalnego zagospodarowania przestrzeni. W trakcie pracy nad projektem uczniowie wykazali się dużym zaangażowaniem oraz kreatywnością.

W przygotowywanych makietach znalazły się m.in.:

  • budynki mieszkalne i usługowe, takie jak sklepy, szkoły i przychodnie,
  • tereny zielone, place zabaw oraz ścieżki rowerowe,
  • bezpieczne drogi i chodniki,
  • miejsca spotkań i wypoczynku dla wszystkich grup wiekowych.

Projekt był wyjątkowy również pod względem zaangażowania rodzin uczniów – bliscy chętnie wspierali dzieci w tworzeniu makiet, co stało się nie tylko pomocą w realizacji zadania, ale także ważnym celem projektu: wspólnym, kreatywnym spędzaniem czasu i wzmacnianiem relacji rodzinnych.

Do wykonania makiet wykorzystano różnorodne materiały, takie jak karton, plastelina, patyczki, kolorowy papier oraz elementy z recyklingu, co dodatkowo rozwijało świadomość ekologiczną uczestników.

Kulminacyjnym momentem projektu była prezentacja prac, podczas której uczniowie z pasją opowiadali o swoich pomysłach, uzasadniali wybory projektowe oraz dzielili się refleksjami dotyczącymi potrzeb współczesnych mieszkańców osiedli. Projekty oceniano według pięciu kryteriów: zgodności z tematem, funkcjonalności, estetyki, kreatywności oraz jakości prezentacji.

Gratuluję wszystkim uczniom i ich rodzinom pomysłowości, staranności oraz wrażliwości społecznej. Wasze osiedla marzeń dowodzą, że przyszłość może być piękna, bezpieczna i dostępna dla każdego.

Beata Brzozowska